«Η ανάπτυξη παραμένει άσκηση επί χάρτου..»

Στην 2η θέση παγκόσμια, μετά την Βενεζουέλα…

Μεταξύ των πιο απαισιόδοξων καταναλωτών παγκοσμίως παραμένουν οι Έλληνες, σύμφωνα με τον δείκτη καταναλωτικής εμπιστοσύνης της Nielsen και μάλιστα βρίσκονται στην 2η θέση παγκόσμια μετά τους κατοίκους της Βενεζουέλας.

Με βάση την έρευνα της Nielsen για το τέταρτο τρίμηνο του 2017, προκύπτει πως ο δείκτης καταναλωτικής εμπιστοσύνης στην Ελλάδα παρέμεινε σταθερός στις 60 μονάδες, όπως και το τρίτο τρίμηνο, ωστόσο η επίδοση αυτή κατατάσσει την χώρα στην προτελευταία θέση μεταξύ των 64 χωρών,  που εξετάζονται στον συγκεκριμένο δείκτη και στην τελευταία στην Ευρώπη, ενώ επιβεβαιώνει όσους υποστηρίζουν ότι η ανάπτυξη παραμένει άσκηση επί χάρτου…

Στην 1η θέση βρίσκονται οι Φιλιππίνες με τον δείκτη καταναλωτικής εμπιστοσύνης να βρίσκεται στις 131 μονάδες, στην τελευταία η Βενεζουέλα με 57 μονάδες ενώ στην προτελευταία θέση μαζί με την Ελλάδα βρίσκονται η Νότια Κορέα και η Λευκορωσία.

Επτά στους 10 Έλληνες, δήλωσαν πως προσπαθούν σε σταθερή βάση να περικόψουν τα έξοδα του νοικοκυριού τους και κύριες ενέργειες για περικοπή, συνεχίζουν να εντοπίζονται στην μείωση των δαπανών μέσω της αγοράς φθηνότερων ταχυκίνητων καταναλωτικών προϊόντων (70%), των περικοπών στα έξοδα για διασκέδαση εκτός σπιτιού (71%), και στα έξοδα για  ρουχισμό  (63%). ..

Σε υψηλά ποσοστά παραμένει η εργασιακή ανασφάλεια, ακολουθούν οι ανησυχίες για τα χρέη και τις οφειλές του νοικοκυριού και για την οικονομία.

Για την Ευρώπη, η Nielsen στην έρευνά της για το τέταρτο τρίμηνο του 2017, σημειώνει πως μεταξύ της χρηματοπιστωτικής κρίσης που ξεκίνησε πριν από μια δεκαετία και της γεωπολιτικής αβεβαιότητας των τελευταίων ετών, υπάρχουν ενδείξεις ότι η σταθερότητα επιστρέφει στους καταναλωτές της περιοχής, ωστόσο σε σύγκριση με άλλες περιοχές του κόσμου, το 56% των ερωτηθέντων πιστεύει ότι οι προοπτικές απασχόλησης θα είναι είτε κακές είτε όχι τόσο καλές τους επόμενους 12 μήνες.

 

Follow us: