Yπάρχουν άνθρωποι που έχουν γεννηθεί με άστρο. Ο Valentino Rossi  είναι ένας από αυτούς.

Τυχερός, γιατί γεννήθηκε στη μοναδική πόλη της Ιταλίας, όπου όλα τα παιδιά ΔΕΝ θέλουν να γίνουν ποδοσφαιριστές, ο Rossi μεγάλωσε σε οικογένεια παθιασμένη με την ταχύτητα. Ο πατέρας του  , Grazziano Rossi ήταν επαγγελματίας οδηγός μοτοσυκλέτας και τρεις φορές πρωταθλητής σε grand prix πριν παραιτηθεί της προσπάθειας, το 1982 λόγω του ότι υπέστη σοβαρό τραυματισμό στο κεφάλι μετά από ατύχημα, το οποίο τον έριξε σε κόμμα για μιάμιση μέρα.

 O Grazziano Rossi με τον μικρό Valentino

Η μητέρα του Stefania, ήξερε, ότι ο γιος της δε θα έχει άλλη πορεία στη ζωή του, πέρα από το να ασχοληθεί με τις μηχανές, καθώς στα 6 του θέλησε να γραφτεί στα go-carts και στα 11 πήρε το πρώτο του πρωτάθλημα.

Όταν ο V. Rossi έγινε 14 ετών, οι γονείς του χώρισαν.

Stefania Rossi – Grazziano Rossi

1994: Κερδίζει το εθνικό πρωτάθλημα στα 125 κυβικά με χαώδη διαφορά από τον δεύτερον.

1997: Παίρνει 11 νίκες σε 15 αγώνες του 1997 και προαγωγή στα 250 κυβικά.

2000: Είναι πλέον έτοιμος για τα 500 κυβικά.

Ο Valentino Rossi ξεκίνησε με τη Honda και είναι μάλιστα από τους πρώτους, που έζησε την αναβάθμιση του Moto GP στα 990 κυβικά , καθώς πήρε τον πρώτο αγώνα και τον πρώτο τίτλο της κατηγορίας.

2004 και η Yamaha “παίρνει” τον Rossi για 12.000.000 δολ. το χρόνο. Η ιστορία ωστόσο, δεν άλλαζει. Κράτησε το στέμμα το 2004 και το 2005 και κυριολεκτικά οι άλλοι έβλεπαν τη σκόνη του. Έως τότε, είχε 5 τίτλους MotoGP και συνολικά 7 παγκόσμια πρωταθλήματα.

Η πρώτη νίκη του Rossi με τη Yamaha

Το 2008 και του 2009,  η BMW του έκανε δώρο ένα M3 sedan, για τον 7ο τίτλο του στο MotoGP. Ανάλογα δώρα του έχουν κάνει πολλοί άλλοι, όπως η Ferrari – πινακίδα με τον αριθμός του, το 46 και τα αρχικά του.

Εκτός όμως από τις πίστες ο Rossi είχε και έναν άλλον αγώνα.

Με την ιταλική εφορία.

Ήταν μέλος της λίστας με τους μεγάλους φοροφυγάδες που δημοσίευσε η ιταλική κυβέρνηση, το 2007. Έκανε συμβιβασμό και έδωσε 25.000.000 ευρώ.

Στις 5 Ιουνίου του 2010, έπεσε στη δεύτερη κούρσα προπόνησης, με 190 χιλιόμετρα. Έπαθε κάταγμα στη δεξιά κνήμη, μπήκε στο χειρουργείο (στην Cattolica) και του είπαν πως το πιθανότερο ήταν να χάσει το μεγαλύτερο μέρος της σεζόν. Αν όχι όλο το υπόλοιπο. Ήταν η πρώτη φορά στην καριέρα του, που θα έχανε Grand Prix και αυτό από μόνο του ήταν τεράστιο πλήγμα -για τον ίδιο.

Ένα μήνα μετά, εμφανίστηκε στο Παγκόσμιο Superbike, για να τεστάρει την κατάσταση του. Έκανε 26 γύρους, για να διαπιστώσει πως ένιωθε ενοχλήσεις στο πόδι και τον ώμο (που είχε λαβώσει σε πτώση στο Grand Prix της Ιαπωνίας, στην αρχή της χρονιάς). Στις 12/7 είπε να κάνει άλλη μια δοκιμή. Στο Brno. Όλα ήταν καλά και γύρισε στο Grand Prix της Γερμανίας. Είχαν περάσει μόλις 41 ημέρες από την επέμβαση. Τελείωσε την αγωνιστική περίοδο, στην τρίτη θέση.

Ο Rossi μετά την πτώση του και τον τραυματισμό του στο πόδι

Στις 15/8/2010 ανακοίνωσε πως πάει στην Ducati. Αυτή η διετία, θα ήταν η χειρότερη της καριέρας του. Θα γνώριζε τη μόνη μηχανή που δεν ήταν εις θέσιν να υποτάξει, να την κάνει δική του, να κάνει -και άλλους- τίτλους δικούς του. Στις 29/10 του 2014 θα χαρακτήριζε ως “μεγάλο λάθος” το γεγονός ότι άφησε τη Yamaha. Αποκάλυψε πως ο λόγος ήταν ότι η εταιρία είχε αποφασίσει να συμπεριφερθεί με τον ίδιο τρόπο σε εκείνον και τον Jorge Lorenzo. “Δεν μου άρεσε αυτό. Ήθελα να είμαι ο Νο1 οδηγός. Έκανα λάθος“. Γύρισε… σπίτι του (αποδεχόμενος μεγάλη μείωση, στο μισθό του), με τη μοίρα να τα φέρνει έτσι που πια παγκόσμιος πρωταθλητής ήταν ο Lorenzo. “Και πάλι μας φέρονται επί ίσοις όροις. Δεν είναι εκπληκτικό;” ρώτησε με ενθουσιασμό!

 Jorge Lorenzo και Valentino Rossi

Σε συνέντευξη που είχε δώσει το 2013 (στο Motorcyclenews.com), ο δημοσιογράφος ξεκίνησε με το “ξεκινάς την 18η σεζόν σου”. Ο Rossi τον σταμάτησε, για να ρωτήσει “την 18η, ε;“, όπως έκανε γκριμάτσα… του τύπου “τόσες πολλές είναι;

-Σίγουρα, πολλά είχαν αλλάξει απ’ όταν ήταν 16 χρόνων. “Δεν είναι ακριβώς ίδια τα πάντα” παραδέχτηκε. “Δεν είναι ίδιο το “γιατί τρέχω“. Μικρός ήμουν λίγο διαφορετικός. Αλλά το πάθος, η αδρεναλίνη είναι ακριβώς στα ίδια επίπεδα, συνέχισε.

Σε μια εποχή που τα social networks ελέγχουν (αν όχι καταδυναστεύουν) τον κόσμο, ο Rossi έχει καταφέρει να κρατά  αρκετά κρυφή την προσωπική ζωή του. Κατά καιρούς βέβαια πανέμορφες παρουσίες έχουν “σταθεί” στο πλευρό του.

Ο Brad Pitt, του έχει εκμυστηρευτεί, ότι θα ήθελε να υποδυθεί τη ζωή του.

Είχε “κόντρες” με τον Capirossi, τον Gibernau, τον Lorenzo, τον Stoner, τον Pedrosa.  Ήθελε πάντα να τους κερδίζει… Ο μεγαλύτερος εχθρός του όμως ήταν ο Max Biggi, με τον οποίο μάλιστα αντάλλαξαν και γροθιές το 2001.

Tο 2015 ενώ ήταν πολύ κοντά στο να κερδίσει το πρωτάθλημα στον αγώνα της Μαλαισίας κατά τη διάρκεια του αγώνα, ο Ισπανός πιλότος της Repsol Honda, ο τότε 22χρονος Marc Marquez /Μαρκ Μάρκεθ, πλησίαζε επικίνδυνα τον Ρόσι. Σε μια στιγμή ο Μάρκεθ είχε κολλήσει την μηχανή του πάνω σε αυτή του Ρόσι. Ύστερα από μερικά προσπεράσματα μεταξύ τους, ο Μάρκεθ θέλησε να τον περάσει μια και καλή. Υπήρξε επαφή μεταξύ τους, ο Μάρκεθ έπεσε και μετά τον αγώνα ο Ρόσι βαθμολογήθηκε κανονικά αλλά του επεβλήθηκε ποινή εκκίνησης από την τελευταία θέση στον επόμενο αγώνα που ήταν και ο τελευταίος της σεζόν. Ο Ρόσι δεν κατάφερε να πλησιάσει τον Λορένθο που εκκινούσε από τις πρώτες θέσεις και έχασε το πρωτάθλημα.

Το 2016 η διαφορά στους βαθμούς ανάμεσα στον Ρόσι και τον πρωτοπόρο Μάρκεθ ήταν μεγάλη, αλλά ο Μάρκεθ τελικά κατέκτησε το πρωτάθλημα.

Η πτώση του Marquez – Σε αυτόν τον αγώνα ο Rossi κατηγορήθηκε από πολλούς για αντιαθλητική συμπεριφορά

Θα χρειαστεί πολλά χρόνια ο Μarquez να με φτάσει, αλλά μπορεί να το κάνει. Αν θα με πειράξει; Δεν ξέρω. Αυτό που γνωρίζω είναι ότι έχει μακρύ δρόμο μπροστά του“. – the doctor

Στη διάρκεια της καριέρας του ο Ρόσι έχει αποκτήσει πολλά παρατσούκλια. Μερικά από αυτά είναι:

  • “Rossifumi”
  • “Valentinik”
  • “Ο Γιατρός” (το πιο πρόσφατο)
  • The GOAT (Greatest Of All Time, ο Σπουδαιότερος Όλων των Εποχών) (το παρωνύμιο είναι από τον πρώην συναθλητή του Κόλιν Έντουαρτς).

Επιμέλεια : Β. Κουτς

πηγές – πληροφορίες sport24.gr /wiki

 

Follow us: